7.02.2021

O błonniku

 Hej !

Od jakiegoś czasu rano za nim cokolwiek zjem biorę całą łyżeczkę błonnika naturalnego i popijam go szklanką wody mineralnej. Dzięki jego stosowaniu zaczynam powoli chudnąć. W dzisiejszym poście postanowiłam, że przekażę Wam trochę informacji na jego temat, ponieważ mogą się Wam one do czegoś przydać i być może zaczniecie go stosować.

Co to jest błonnik  pokarmowy ?

Błonnik to włókna pokarmowe, które w organizmie nie ulegają trawieniu. Mimo iż nie dostarcza substancji odżywczych, to jest niezbędny w żywieniu. Posiada właściwości, które poprawiają funkcjonowanie człowieka.

Co to jest błonnik witalny ? 

Błonnik witalny to naturalny suplement diety, który może być stosowany by uzupełnić niedobory błonnika pochodzącego z pokarmów. Błonnik to włókna roślinne, które są nierozpuszczalne i nie trawione w przewodzie pokarmowym. 

Choroby przed, którymi chroni błonnik:
- choroba serca, 
- rak jelita grubego, 
- cukrzyca.

Niedobór błonnika pokarmowego w diecie zwiększa ryzyko rozwoju innych chorób przewodu pokarmowego takich jak:
- zapalenie wyrostka robaczkowego, 
- hemoroidy, 
- polipy jelita grubego. 

Niedobór w pożywieniu odpowiedniej ilości błonnika prowadzi między innymi do zaparć oraz przyczynia się do częstości zwiększania się chorób cywilizacyjnych takich jak:
- miażdżyca, 
- kamienica żółciowa, 
- uchyłkowatość jelit, 
- nowotwór sutka u kobiet.

Funkcje działania błonnika:
- perystaltyka jelit, 
- ułatwia wypróżnianie i zrzucanie zbędnych kilogramów,
- pomaga obniżyć poziom cholesterolu i glukozy we krwi,
- pomaga kontrolować glikemię, 
- reguluje ciśnienie tętnicze, 
- łagodzi stany zapalne, 
- usuwa z organizmu różne toksyny.

Produkty bogate w błonnik:
- kasza gryczana, 
- kasza jęczmienna, 
- ryż brązowy, 
- pieczywo żytnie, 
- pieczywo mieszane z dodatkiem ziaren, 
- pieczywo mieszane z mąki graham, 
- płatki zbożowe pszenne i żytnie, 
- otręby.

Ważne!
Nie należy zapominać o piciu wody czy herbatek owocowych i ziołowych.

Choroby przy, których zbyt duże spożycie błonnika jest niewskazane:
- zapalenie żołądka, 
- wrzody żołądka,
- stany zapalne wątroby,
- zapalenie trzustki,
- zapalenie dróg żółciowych,
- zapalenie jelit, 
- niedokrwistość.

Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu przekonałam Was do stosowania błonnika w codziennej diecie. Informacje, które zawarłam w poście są bardzo skrócone, ponieważ nie chciałam za bardzo się rozpisywać, ale więcej na ten temat znajdziecie w wujku Google.

Pozdrawiam i do następnego napisania 😘 papa!

9 komentarzy:

  1. Dużo cieawych informacji zawarłaś, super!:)
    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę wiele przydatnych informacji na temat błonnika. Raczej nie mam potrzeby suplementowania go jakoś specjalnie, ale fajnie się dowiedzieć o jego funkcjach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O z tego postu dowiedzialam sie wiele ciekawych rzeczy 🥰

    OdpowiedzUsuń
  4. Błonnik jest bardzo ważny w diecie i dobrze że o tym piszesz. Fajnie, że już widzisz efekty jego stosowania. Ja go sobie dostarczam jedząc ciemne pieczywo, płatki owsiane i dodając do jogurtu zmielone siemię lniane ;)
    PS: Zostaję na dłużej! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że wymieniłaś produkty bogate w błonnik. Dobrze o nich wiedzieć :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam o tym. Bardzo pouczający post. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Błonnik jest bardzo ważny :) Ja jem pieczywo żytnie lub pełnoziarniste i czasem robie sobie owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jablka tez zawieraja bardzo duzo blonnika, wiec przy owsiankach warto go dodac :) kiedys tez pilam blonnik (Colon C) i wiele problemow odeszlo w niepamiec :) ale... teraz czuje, ze znowu sie dzieje cos nie tak, wiec musze chyba znowu powrocic do tego rytualu :)

    OdpowiedzUsuń